آنکارا به بازرسی از کِشتی ترکیه در مدیترانه واکنش نشان داد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از بازرسی یک کِشتی این کشور توسط نیروهای نظامی عملیات ایرینی وابسته به اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه گفت: این اقدام بدون جلب رضایت ترکیه اجرا شده است.

آنکارا به بازرسی از کِشتی ترکیه در مدیترانه واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در این خصوص گفت: نتایج و اهداف عملیات ایرینی که از سوی اتحادیه اروپا اجرا می گردد، بحث برانگیز است. روز گذشته در چارچوب این عملیات، نظامیان مستقر در ناوجنگی آلمانی به نام هامبورگ کشتی تجاری ام وی روزلین آ با پرچم ترکیه که محموله ای از رنگ، مواد اولیه رنگ و یاری های بشردوستانه را حمل نموده و در حال حرکت به سوی مصراته لیبی بود را مورد بارزسی کامل قرار دادند.

حامی آکسوی در ادامه اضافه نمود: تمامی پرسنل کِشتی، مورد بارزسی کامل این نیروها قرار گرفتند. نظامیان مسلح، کاپیتان کشتی را مجبور به باز کردن درهای کانتیرها کردند.

وی در ادامه بیان نمود: این کار بدون رضایت ترکیه و کاپیتان کِشتی صورت گرفت. به این اقدام که خارج از اختیارات و با استفاده از زور به انجام رسید، اعتراض می کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5922

به "آنکارا به بازرسی از کِشتی ترکیه در مدیترانه واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا به بازرسی از کِشتی ترکیه در مدیترانه واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید