آموزش ساخت دکوری چوبی دیواری به روشی ساده و با نتیجه عالی

به گزارش مجله هاستفا، دکوری چوبی دیواری بخاطر اضافه کردن عنصری طبیعی به دکوراسیون خانه همیشه زیبا و خاص دیده می شود. از طرفی امروزه پیدا کردن چند قطعه چوب کار بسیار راحتی است و ساخت دکوری های زیبا با آنها حتی راحت تر. هر کسی که با چوب کار می کند، به احتمال بسیار زیاد مقداری تخته چوب بلااستفاده دارد که بصورت رایگان یا با هزینه خیلی کم می توانید آنها را جمع آوری کنید. با تخته های چوب بریده شده و تکه تکه، کارهای بسیار زیادی می توان انجام داد، از ساخت شلف و باکس دیواری گرفته تا گلدان های چوبی و جای قاشق چنگال و … .

آموزش ساخت دکوری چوبی دیواری به روشی ساده و با نتیجه عالی

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

در این مطلب قصد داریم بطور اختصاصی در مورد ساخت یک دکوری دیواری ساخته شده از تکه های بلا استفاده چوب صحبت کنیم که اجرای بسیار آسان با نتیجه ای بسیار عالی در پی خواهد داشت. الگوی انتخابی برای ساخت این دکوری شبیه به هیچ چیز نیست، در حقیقت برای ساخت دکوری حتما نباید طرح نهایی شکلی مرسوم و معین داشته باشد. خیلی مواقع این طرح های عجیب هستند که جلب توجه می کنند، طرح هایی که بدون هیچگونه ایده اولیه در ذهن ساخته شده اند. دکوری چوبی دیواری که در ادامه با آن آشنا خواهید شد، دقیقا چنین ویژگی ایی دارد. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

[40 مدل شگفت انگیز] شلف دکوری با چوب درخت در سال 2019 - دیواری

هر پروژه دست سازی که شروع می کنید، مانند شروع یک ماجراجویی هیجان انگیز است، خیلی مواقع پیش می آید که کار را با انرژی شروع می کنید، اما در انتهای کار از نتیجه به هیچ عنوان راضی نبوده و حتی نمی خواهید ساخته خود را نگاه کنید. قبل از شروع پروژه بگذارید این نکته را روشن کنم که بیشتر اوقات، نتیجه کار با آنچیزی که قبل از شروع کار در ذهن داشتیم تفاوت خواهد داشت، باید این موضوع را بعنوان یک موضوع طبیعی قبول کرد. به عبارت دیگر این موضوع جزئی جدا نشدنی از ساخت وسایل دست ساز توسط خودتان است. بنابراین اصلا نگرانی بخود راه نداده و هر چه سریعتر دست به کار شوید.

تیکه های چوبی که برای ساخت دکوری چوبی دیواری نیاز داریم باید در تیکه های چهارگوش باشند، چنین تکه هایی را می توانید به مقدار زیاد در کارگاه های کابینت سازی، کفپوش و دیوارپوش سازی پیدا کنید. برای زیر کار یک تخته ام دی اف بزرگ تهیه کنید، از این وسیله بعنوان یک سینی برای قرار دادن و چسباندن قطعات چوب استفاده خواهیم کرد. البته بجای ام دی اف می توانید از هر وسیله دیگری نیز استفاده کنید. وسیله سومی که نیاز دارید، چسب است، هر نوع چسبی مایعی کار را راه می اندازد اما چسب چوب و پی وی سی گزینه بهتری هستند. و در نهایت نیاز به بست پشت تابلو دارید که از خرازی ها با قیمت اندک قابل تهیه است.

وسایل مورد نیاز:

  • تیکه های چهارگوش چوب در اندازه های کوچک و بزرگ به تعداد دلخواه (بسته به اندازه نهایی که می خواهید)
  • تخته یا سینی بزرگ برای قرار دادن کار روی آن
  • چسب چوب یا چسب مایع
  • دو عدد بست پشت تابلو
  • دو عدد میخ برای دیوار

برای ساخت این دکوری چوبی دیواری زیبا از یک گوشه شروع کنید و قطعات چهارگوش چوب را بدون توجه به اندازه به یکدیگر بچسبانید. فقط کافی است کنار هر قطعه را چسبکاری کرده و قطعات را با فشاری اندک به یکدیگر چسبانده و برای چند ثانیه نگه دارید تا در جای خود خشک شوند. پس از وصل کردن تمام قطعات به یگدیگر اجازه بدهید چسب در جای خود خشک شوند، یک روز زمان مناسبی برای خشک شدن چسب ها است.

سپس با یک سمباته نرم بروی سطح کار کشیده و با یک وسیله لبه دار مثل کاردک یا درفش، چسب های خشکی که از بین درزها بیرون زده اند را جدا کنید. کار ساخت دکوری چوبی دیواری تقریبا تمام است. تنها کاری که باقی می ماند، نصب قلاب یا بست های مخصوص پشت دکوری برای نصب کردن بروی دیوار است. برای اینکار می توانید از بست پشت تابلو که در خرازی ها به وفور یافت می شود استفاده کنید. این بست ها در انواع گرد و حلقه دار موجود هستند و با چسب، پیچ یا میخ کوچک به پشت قاب محکم شده و سپس بروی دیوار نصب می شوند.

مدل های دکوری دیواری ساده و شیک مناسب تزیین منازل اجاره ای

انتخاب مکان مناسب برای نصب این دکوری چوبی دیواری زیبا، بستگی به خودتان دارد اما این قطعه هنری را می توانید در اتاق نشیمن بر روی دیوار پشت مبلمان خانه یا در اتاق خواب در بالای تاج تخت خواب نیز نصب کنید. البته یک نکته مهم نسبت دیوار و اندازه دکوری است، هر چه دکوری شما بزرگتر باشد، نیاز به دیواری بزرگتر و خالی تر برای نصب آن دارید.

در ادامه چند ست زیبای دیگر را مشاهده می کنید که همگی با استفاده از قطعات ساده چوب های دور افتاده و بی استفاده تهیه شده اند. همانطور که در بالا اشاره شد از این قطعات می توانید برای ساخت گلدان های چوبی زیبا، میز عسلی کوچک، شلف و باکس دیواری، جاشمعی و بسیاری وسایل دیگر استفاده کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: اتاق
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4584

به "آموزش ساخت دکوری چوبی دیواری به روشی ساده و با نتیجه عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت دکوری چوبی دیواری به روشی ساده و با نتیجه عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید