آقا، چوب معلم گُل نیست!

به گزارش مجله هاستفا، فریبا خانی:یک:آقای معلم سلام. می خواستم با شما حرف بزنم؛ با گوش هایی که باندپیچی شده است. تازه یک هفته است که از اتاق جراحی بیرون آمده ام.

آقا، چوب معلم گُل نیست!

هنوز گوش هایم تیر می کشند. هنوز می ترسم دیگر هیچ صدایی را نشنوم. یاد هدفونم می افتم. آن زمان ها، داشتم به موسیقی گوش می دادم، بعد می دیدم فقط یک گوشم می شنود و گوش دیگرم چیزی نمی شنود. گوشی های هدفون را که جابه جا می کردم، می فهمیدم یکی شان دیگر کار نمی کند و شنیدن موسیقی با یک گوشی هدفون، لطف و جذابیت خود را از دست می داد. حالا می ترسم گوش هایم دیگر نشنوند. شنیدن موسیقی با یک گوش اصلاً خوشایند نیست. آقای معلم! فکر می کردم که مدرسه جایی است که می خواهد گوش هایمان را تیزتر کند؛ اما...

  • دو

ضربالمثلها را جدی بگیریم؛ آنها به ما میگویند که چهطور داریم به جهان نگاه میکنیم و تاریخچهی فکری ما چگونه است؟ مادربزرگم برایم تعریف کرده است که وقتی مدرسه میرفت، مدام تنبیه میشد. وقتی به مادر یا پدرش شکایت میکرد آنها با خونسردی میگفتند: چوب معلم گل است و هرکه نخورد خُل... آدم کتک بخورد، تبدیل به گُل میشود. خوشبو میشود؛ شکوفا میشود و اگر تنبیه نشود؛ خُل و دیوانه میشود. من به این ضربالمثلها، اعتراض دارم باید این ضربالمثلها اصلاح شود.

  • سه

باز هم خوب است؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به نوجوانی که گوشش آسیب دیده بود؛ تلفن زد و از او دل جویی کرد. یعنی این که احساس مسئولیت کرد. او گفته بود: معلم ها، رسولان عشق و خویشتن داری هستند. از اتفاقاتی چنینی احساس شرمساری می کنم. اما یکی از معلم ها هم گفته بود ما به کجا شکایت کنیم که سلامت ما را دانش آموزان از بین می برند؟ انگار انتظار داشت وزیر آموزش و پرورش به او هم زنگ بزند و دل جویی کند. چه حرف ها! تازه یک نفر هم در فضای مجازی با هشتگ یک مادر عصبانی از مدرسه نوشته بود. این چه وضعی است؛ هرروز معلم ها از شیطنت پسرم عکس می گیرند و برای من ارسال می کنند مگر ما اعصابمان را از سر راه آوردیم؟ حالا نمی دانم مگر معلم ها اعصابشان را از کجا آوردند؟ این نوگل خندانِ کمی غیرمعمول پسر شماست!

  • چهار

کلاً تنبیه، خشونت است. تنبیه فقط که زدن چک و مشت و لگد و گاز نیست. تنبیه می تواند یک حرف تحقیرآمیز باشد. لطفاً این را در سردر مدرسه بنویسید. لطفاً معلم ها بخوانند و دانش آموزان بدانند. خیلی جدی اگر رفتار خشونت بار دیدید باید اعتراض کنید و گزارش بدهید. در ضمنً چرا در مدرسه ها کنترل خشم یاد نمی دهید؛ هم برای معلم ها خوب است هم برای ما دانش آموزان.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1567

به "آقا، چوب معلم گُل نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقا، چوب معلم گُل نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید